.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تعطيلي يك مدرسه و افتتاح مدرسه‌اي ديگر !

درحالي كه شمار قابل تاملي از مناطق مازندران از داشتن مدرسه محروم هستند و خانواده‌هاي زيادي براي تحصيل فرزندانشان بايد وقت و هزينه بسياري را صرف كنند، مدرسه‌اي در گلوگاه افتتاح مي‌شود كه سبب تعطيلي مدرسه‌اي ديگر مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري فارس ، هر چند سعي شده بود تا اين مسئله به رسانه‌ها انعكاس پيدا نكند و تا حدي مخفي بماند اما اين امر از نظر اجتماعي و در حالي كه بسياري از پروژه‌ها با 50 ميليون تومان هزينه، سال‌ها به تعويق مي‌افتند، صرف هزينه‌هايي اين چنيني موضوع كوچكي نيست كه به اين سادگي‌ها بتوان از كنار آن گذشت.
موضوع جالب توجه اين رويداد آن است كه برخي فرهنگيان پيش‌بيني اين وضعيت را مي‌كردند و به مسئولان به‌ ويژه رئيس آموزش و پرورش گلوگاه اين هشدار را داده بودند كه متاسفانه رئيس سابق آموزش و پرورش گلوگاه در مصاحبه با يكي از مطبوعات استاني به صراحت اين مسئله را نفي كرد و گفت با بازگشايي اين مدرسه (شهيد صادقيان لمراسك) هيچ مدرسه‌اي تعطيل نمي‌شود.
‌مدرسه پنج كلاسه سيد الشهداي سيد محله گلوگاه كه نوساخته بوده و حداقل با هزينه 200 ميليون تومان هشت سال پيش افتتاح شده است، اكنون كاملا تعطيل و به زميني براي بازي بچه‌ها تبديل شده است.
علت اصلي اين امر ساخت و بازگشايي مدرسه شهيد صادقيان روستاي لمراسك در يك كيلومتري روستاي سيد محله است كه با هزينه 400 ميليون تومان، پنج كلاسه و از محل هزينه‌هاي تخريب و بازسازي مدارس در دو سال ساخته شده و با بازگشايي آن، مدرسه سيدالشهدا تعطيل شده است.
هر چند آموزش و پرورش سرويس رايگان براي اين دانش آموزان در نظر گرفته است، اما چيزي از اعتراض‌هاي خانواده‌ها و شوراي اسلامي روستا كم نشده و آنها هنوز اصرار دارند كه حداقل يك مقطع تحصيلي نيز در مدرسه پلمب شده به راه انداخته شود.
اين خواسته خانواده‌ها با پاسخ آموزش و پرورش روبه‌رو بوده كه گفته است زيرحد استاندارد نمي‌توانيم مدرسه‌اي را افتتاح كنيم.
اما سئوال اصلي اين است چرا بايد با وجود داشتن يك مدرسه كه پاسخگوي نيازهاي منطقه است، مدرسه‌اي ديگر بالاتر از رقم استاندارد ساخته شود كه هم اسراف در هزينه‌هاست و هم موجب نارضايتي خانواده‌ها را فراهم مي‌سازد.
هر چند برخي‌ها داشتن آزمايشگاه و دوكارگاه مدرسه جديدالتاسيس را يكي از علل اين موضوع و برخي‌ها هم ساخت آن را به‌ دليل تخريب مدرسه قديمي در همان مكان و طرح نوسازي آن مي‌شمارند اما باز هم بهانه جالبي براي تعطيلي مدرسه ديگر نيست و بهتر بود 400 ميليون تومان براي احداث مركز يا مجتمع فرهنگي يا هر چيزي كه مربوط به آموزش و پرورش است، هزينه مي‌شد چرا كه شهرستان گلوگاه از فقر مراكز فرهنگي با توجه به استعدادهاي فراوان فرزندان خود رنج مي‌برد.
البته ناگفته نماند مدرسه ابتدايي سيد‌الشهداي روستاي سيد محله مغاير با طرح تجميع مدارس و دوشيفت شدن مدرسه ابتدايي و راهنمايي شهيد صادقيان روستاي لمراسك مغاير با طرح تك شيفت شدن مدارس است و بالاخره تكليف تك‌نوبته شدن يا تجميع مدارس مسئله‌اي است كه وزارت آموزش و پرورش بايد به حل اساسي آن بپردازد تا خانواده‌ها هم با فراغ بال بيشتري فرزندانشان را براي ادامه تحصيل راهي مدارس كنند.
از طرفي خيران مدرسه‌ساز بايد به اين امر واقف باشند كه هر چند مدرسه‌سازي امري ضروري است اما زمان آن فرا رسيده كه به ساخت مراكز فرهنگي در شهرها و روستاهايي كه از فقرفرهنگي رنج مي‌برند، توجه شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

پراز 9 اسفند 1387
تعویض دوره ای مدیریت شهرستان ها جز اعمال سلیقه های شخصی و خسارات و زیان به مناف ملی و استانی چیزی دیگری نداشته است

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.071 seconds.